Alla inlägg den 22 april 2017

Av Frances - 22 april 2017 13:34

Denna veckan har jag varit sjuk och haft ont i halsen. Självklart började jag kolla i halsen med ficklampa och känna själv. Jag känner mig som en jobbig människa nu.
Varför tänker jag alltid på mig själv lol
Kanske är jag bara en självupptagen svensk snorunge hehe


Hur som helst: mina halsmandlar e svullna, de har vita fläckar. Vackre delen av halsen är även den knölig och vitfläckig. Lymfkörtlarna har svullnat och värker när jag rör på huvet. Halsfluss? Körtelfeber?? Inte vet jag

Där började min självupptagenhet igen, varsågoda.

Av Frances - 22 april 2017 08:38

Eftersom jag är dum så kommer jag såklart på saker jag tänkt på efter att jag postat ett inlägg, men hur löser vi det? Jo vi skriver ett till, naturligtvis.
I torsdags var det 4/20, wooohoooooo Weed (om du ej förstår kopplingen mellan Weed och 420, vänligen googla).
Men det var också 4/20/99 som skolmassakern i columbine inträffade. Eftersom jag är hemma sjuk så kollade jag på deras basement videos och övervakningsinspelningarna från Columbine High School. (Detta visar på hur tråkigt jag haft de senaste dagarna som sjuk) men jag hittade också intervjuer med Dylan Klebolds, en av gärningsmännen, mamma. Hon har föreläst på TED talks och allt, det var faktiskt intressant. Hur känns det att ha en son som skjut andra elever till döds? Och inte minst, hur betedde sig Dylan månaderna innan massakern. Väldigt intressant.
Tycker att alla ska kolla in det om man har tid.

( bild från övervakningskamera på Columbine High School )

Av Frances - 22 april 2017 08:15

Okej hej och välkomna tillbaka..? Åååhhhh, jag läser så mycket olika bloggar själv och jag blir så avundsjuk varje dag, för jag vill också skriva av mig! Så nu börjar jag igen och så får vi väl se hur det går. Det får bli en blogg (dagbok?) med text och få bilder, för jag har märkt att varje gång jag försöker mig på många och vackra bilder så tar det stopp. Det blir helt enkelt för mycket att lägga ner tid på att ta snygga bilder till en blogg.
Hursomhelst har jag ändå levt under den tiden jag inte skrivit här..jag har bland annat kommit in på naturlinjen på ett gymnasie i stan, jag oroar mig inte heller för att meriten ska höjas så mycket att jag inte platsar längre. Min merit var bra, helt enkelt. Hmm just nu har jag ont i halsen och mina halsmandlar vet jag inte ens.. Kanske kan jag skriva ett inlägg för sig själv om min otroligt spännande upplevelse med min hals de senaste dagarna. Det är lite spännande ändå alltså.
Nej men jag ser framemot att skriva lite här och se hur det går.

Presentation


Hej och välkommen till min dagbok, det är trots allt inte varje dag som man får hälsa på i någons tankebanor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards