Alla inlägg under maj 2017

Av Frances - 30 maj 2017 23:04

Så jävla skönt! Har inga läxor och inget skolarbete kvar och på fredag åker jag på klassresa. Är helt klart med alla prov.

Satte faktiskt A på alla nationella proven, som jag sa att jag ville. Gjorde även 1c (gymnasiematte) och fick A i kursbetyg. Är riktigt jävla nöjd faktiskt, och ser ingen anledning att inte få skriva ut det här rent anonymt. Vanligt vis får man alltid hålla sig tyst, men när det faktiskt handlar om min blogg ska väl jag kunna skriva öppet om vad jag vill, precis som de som får andra betyg än A?

Har inte gått in här och skrivit alls mycket på sistone, men jag tror att det är ett bra tecken. Jag känner ingen press att skriva något, och det är helt och hållet för min skull.



Nu är det snart sommarlov och jag är glad och trött,

Godnatt

Av Frances - 21 maj 2017 22:47

Imorgon är det måndag och jag är redan slut. Som tur är blir denna veckan kort, bara mån tis ons. Känns som om Gud hört mina böner lol? I veckan får jag prov- och tentresultat. Jag är nervös, men samtidigt så bryr jag mig inte speciellt mycket. Det går som det går liksom, försent att ändra resultatet nu.

Börjar få tillbaka mitt sug att skriva en del här, haft skrivtorka nu i någon vecka, men den försvinner sakta. Kanske kan jag hålla uppe skrivandet i någon vecka. Jag hoppas det. Men man ska inte pressa fram det!!!

Av Frances - 19 maj 2017 00:19

Klockan är 00:14 och kvällen har varit bra. Jag har träffat vänner. Meningen var att vi skulle grilla, men istället åt vi gifflar och deep-talkade. Det var skönt, och jag behövde det.
När jag kom hem satt jag i solen en timme. Jag lyssnade på P3-dokumentär och blundade sådär i min solstol. Jag var glad, allt var behagligt. Gissa vad? Jag kommer sola som fan i helgen.

Har studiedag imorgon. Ska till BUP.

Av Frances - 17 maj 2017 17:53

Mood-board för idag

Av Frances - 16 maj 2017 15:37

Hade matteprov idag, tentade av gymnasiematten nu i nian. Dock stor chans att jag vill göra om det sedan, om jag inte får A dvs.

Allt i skolan är så skönt nu den sista tiden, inga viktiga prov o inget stor arbetsområde. Tror jag kommer sänka mig i idrott men vem bryr sig ens? Speciellt inte med den läraren jag har, han hoppar bland annat på en överviktig kille i vår klass och skrek på en tjej när hon fick en panikattack. Aja, inte mitt fel att han är socialt efterbliven liksom. Såna människor måste ju också få finnas :-)

Av Frances - 13 maj 2017 09:18

Igår umgicks jag med kompisar hela kvällen, det var kul. Vi skrattade mycket och pratade.
Fick sedan se att några av våra vänner som hade sagt att de inte kunde, istället stuckit på fest. Jag tycker inte det gjorde något, eftersom jag själv gjort samma sak. Men jag ogillar att de inte sa att de skulle på fest/krök, istället undvek de att svara Åå frågan. Jag skulle absolut inte ta illa upp om de varit ärliga. Irriterad

Av Frances - 9 maj 2017 20:26

Har försökt att skriva ett inlägg flera dagar i rad, läst kommentarer osv. Får ändå ingen motivation. Skriv gärna vad ni vill att jag berättar mina åsikter om!! Uppskattar verkligen förslag på ämnen att skriva om.

Idag efter skolan köpte jag en kladdkaka. Äckligt av mig men gott för mig. Skäms över det, känner att det där tvångsbeteendet med maten från två år sedan börjar komma tillbaka... och om ni förstår hur jag tänker så: jag känner inte för att stå emot? Viljan att gå ned i vikt börjar bli så stor att jag nästan VILL falla tillbaka i det där måendet. Hemsk tanke. Det händer nog inte på ett tag, älskar de former jag fått av att äta nu det senaste året och är oerhört stolt över mig själv. Även om jag balanserar på en tunn lina när det kommer till maten så klarar jag ännu av att hålla balansen. Trygghet.

Imorgon har jag matteprov, torsdag svenskprov, fredag matteprov. Vill mest läsa Lee Childs böcker om Jack Reacher.


HAR SOVIT KASST DE SENASTE DAGARNA

Av Frances - 2 maj 2017 17:39

Åååå!!!! Idag kom man tillbaka från en långhelg med roliga människor och Valborg osv. så möts man av de mest negativa människorna någonsin i skolan. Bland annat en lärare. Jag står inte ut med folk som klagar och hittar fel i allting, folk som har den där anklagande tonen i rösten i varenda mening de yttrar. Så fort man öppnar munnen så måste de säga emot. Det är inte så att jag är utsatt, dessa personer är såhär mot alla. Däremot kan jag ibland känna att somliga är för osäkra på sig själva och därför är så pass otrevliga.
Blir även såååå arg när folk skryter?! Det är inte OK att skryta, kan ni inte bars försåg det eller? Det är fanemej socialt efterblivet att hålla på så, Såå osmidigt. Liksom ingen gillar människor som skryter så varför skryta? Lol på de människorna :-) En helt annan sak att skryta än att berätta om sina framgångar på ett ödmjukt sätt, det får man absolut göra. Det gör mig bara fruktansvärt förbannad när folk söker bekräftelse för hur duktiga de är STÄNDIGT. Get some help you guys.

Presentation


Hej och välkommen till min dagbok, det är trots allt inte varje dag som man får hälsa på i någons tankebanor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards